מסלול כללי לבתי ספר על-יסודיים
המוח הוא האיבר החשוב והמורכב ביותר בגופנו, שאחראי על כל מגוון הפעולות וההתנהגויות האנושיות, כמו גם על הרגשות, המחשבות, החושים, הזיכרונות והמודעוּת שלנו. חקר המוח ניצב בחזית המחקר המדעי ועושה שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר למציאת דרכים לשיפור יכולותיו של האדם, לריפוי מחלות ולמניעת הזדקנות, אך גם לפיענוח סודות התפיסה והמחשבה האנושית – כל זאת תוך הסתכלות בינתחומית רחבה.
התכנית מחולקת לארבעה פרקי לימוד: עצבים חשופים - על מערכת העצבים, לזוז בלי לחשוב - על מערכת התנועה, לבלבל את המוח - על מערכת החישה ומה שמזכיר לי - על למידה וזיכרון.
(למסלול המיועד למגמה המדעית-טכנולוגית, לחצו כאן)
מה שמזכיר לי...
לימוד למבחן, שינון מספר טלפון, זיהוי פנים מוכרות של אדם אהוב, חרדה מאירוע שקרה לנו בעבר - כל אלה קשורים ביכולת של מערכת העצבים לאחסן מידע המתקבל מהחושים: היכולת ללמוד ולזכור.
פרק זה יחשוף כיצד פועל הזיכרון שלנו - משלב הלמידה ויצירת הזיכרון ועד לשלב ההיזכרות ושליפת הזיכרון. נלמד ממה "עשויים" הזיכרונות שבמוחנו, ובמה הם נבדלים מזיכרונות המקודדים ברכיבי הזיכרון במחשב. נכיר כמה מקרים מוזרים שקשורים בזיכרון - מאנשים שלא מצליחים לזכור ועד אנשים שלא שוכחים לעולם. באמצעות התנסויות תוכלו לראות עד כמה הזיכרון שלכם יכול לתעתע בכם, ונלמד מהן ההשלכות האתיות שיש לכך.
משאבי הוראה נוספים למורה:
החומרים בתיקייה זו מיועדים ללוות את המורים בהוראת הפעילויות שבפרק זה.