יחידות הוראה
דוגמא:שוק ההון
יחידה לדוגמא: הוראת שוק ההון בעזרת מערכת המודל
בקרוב נעלה סדרת פרקי פודקאסט בהם נראיין משקיעים בשוק ההון מסוגים שונים
עליכם להכין ראיון לאחד הפרקים.
בחרו את סוג המשקיע שמעניין אתכם לראיין, אם יש דמות ספציפית שאתם מעוניינים לראיין הכינו ראיון עבורה.
העזרו במדריך לכתיבת ריאיון להכנת המטלה
* אין צורך להגיש את התחקיר שביצעתם ואת שלבי ההכנה.
* בתיבה מטה כתבו על המרואיין שבחרתם:
- איזה סוג משקיע הוא
- שם המרואיין אם בחרתם באחד מסויים
- והשאלות למרואיין
בהצלחה
יואל שחם-שוק ההון
מטרות ההוראה:
1. התלמיד יבין מושגים בסיסיים בשוק ההון
2. התלמיד יזהה סוגי השקעות בשוק ההון
3. התלמיד יבצע פעולה וירטואלית בהשקעה (ללא סיכון אמיתי של כסף)
כישורים / מיומנויות נדרשים:
1. יידע בחיפוש אתרי אינטרנט
2. השוואת מידע בין אתרים שונים
3. יכולת ניתוח מידע והשוואה מול תלמידים אחרים
ידע קודם נדרש:
1. הבנה ומודעות גבוהה לנושא השקעות
2. יכולת קריאה רבה של מידע רבי מלל
3. יכולת קריאת גרפים ונתונים סטטיסטיים
מורן ישראלי
- מטרת ההוראה של הפעילות:
- העלאת המודעות לגורמים המשפיעים על ההתנהלות הכלכלית שלנו
- הכישורים והמיומנויות המתפתחות אצל הלומדים:
- © פיתוח חשיבה ביקורתית.
- © צרכנות נבונה.
- © תכנון קניה תוך שימת לב למניפולציות של רשתות השיווק .
- © הכרת עקרונות וטיפים בצרכנות נבונה.
ידע קודם:
השתתפות בשיעורי חינוך פיננסי והכרת מושגים שנלמדו במהלך השיעורים
ענת דגה - צרכנות נבונה
מטרת היחידה להכין התלמידים לחיים, העמקת הידע בנושא והגנה עליהם כצרכנים. חשיפתם להטעייה בפרסום, מסרים גלויים וסמויים, הכרת זכויות הצרכן וכד'.
כישורים ומיומנויות עיקריים הם הפעלת שיקול דעת, שימת לב לארועים בחיי היומיום הקשורים לנושא, חישובים מתמטיים בסיסיים כדוגמת אחוזים, ניתוח
ידע קודם נדרש:
-מושגים בנושא כמו פרסומת גלויה, פרסומת סמויה, הטעייה בפרסום, חוק הגנת הצרכן מהו?
-חישובי אחוזים
וויסאם אבראהים-חיסכון
מטרת ההוראה : חשיפת התלמידים לנושא החיסכון , חשיבות החסכון וסוגי החסכון ואיך חוסכים
אילו כישורים : בקיאות בסוגי החסכונות ומיומנות בבחירת תכנית החסכון המתאימה לכל אחד
הידע הקודם : כל מה שקשור ליחידת הכסף וגם ליחידת הבנק כדי שיבין את השפה הבנקאית
ציין מהם 5 הצעדים הכי חשובים שעליך לעשות בשביל להגשים את החלום/המטרה
תקציב- סמאח שמאלי
מטרות ההוראה שהתלמידים יכירו מושגים חדשים והגדרתם
ובנוסף, ירכשו כלים בסיסיים לערוך ולנהל תקציב שלהם
כישורים ומיומניות שהפעילות תפתח הינם :
דחיית סיפוקים , מיון צרכים לפי סולם עדיפיות , ניהול דיונים משכנעים בקבוצה
לא נדרש ידע קודם
ענאת עתאמנה - שיח משפחתי
מטרות :
לפתיח את השיח המשפחתי בקרב בני נוער
להטמיע את חשיבות השיח המשפחתי בקרב בני נוער
להרחיב את המודעות של התלמידם לשיח משפחתי
אילו כישורים
כישורים ומיומנות לפתיחת ולהנהלת שיח בתוך המשפחה
להכשיר ולהעשיר את התלמידים במושגים כלכליים ויתחילו לפתיח דיון משפחתי
מה הידע
כמה מושגים בחינוך פיננסי
כמו חשבון בנק, עובר ושב, תלוש משכורת וכו....
ענה על כל השאלות
לכל שאלה יש רק תשובה אחת נכונה
נדל"ן- מתן בריסקר
מטרות : התלמיד אדע מה מאפייניו של כמה סוגי ההשקעות בנדל"ן. התלמיד אדע להעריך את רמות הסיכון של כל השקעה ומה התזרים המזומנים שהוא צריך והוא אקבל מהעסקה.
מיומניות : הכישורים הדורשים למשקיע
לבצע סקר שוק
לבדוק באתר מדלן/ אתרים בחו"ל את הנכס
לבדוק מהו גובה השכירות/שווי הנכס
סיכונים עתידים ( טורנדו/ רעידת אדמה / רגולציה )
ידע קודם:
התלמיד יודע שהנדל"ן בארץ עלה בשנים האחרונות מאוד.
יכול להיות שהתלמיד מכיר מהמשפחה כל מיני עסקאות שבוצעו.
ציון לוזיה-קרנות השתלמות (מסלולים)
מטרות ההוראה: הכרות כללית/בסיסית של מסלולי ההשקעה בקרנות ההשתלמות.
אילו כישורים/מיומנויות הפעילות מפתחת: התלמידים ילמדו להבחין בכדאיות הספציפית של כל מסלול בהתאם לצרכיהם האישיים.
הידע הקודם הנדרש: ידע מתמטי בסיסי.רוני אבהר-צרכנות נבונה
מטרות ההוראה הן לגרום לתלמידים ובני נוער להבין כיצד לקנות נכון מ"בלי שייצאו פראיירים" ומ"בלי שיעבדו עליהם", היכרות עם קנייה מקוונת והטעייה בפרסום
הכישורים והמיומנויות הנדרשות הן יכולת השוואה, אחוזים- איך מחשבים כדי לדעת איזה מבצע/הנחה משתלם יותר, ניתוח סיטואציות שונות.
הידע הקודם הנדרש הוא שימוש באמצעי התשלום השונים, הבנק וחיסכון
דורית דיין- זכויות נוער עובדים
מטרות ההוראה-לימוד התלמידים את זכויתהם כנוער עובד
כישורים- קריאה, למידה , ישום הלכה למעשה חומר נלמד מתוך דילמות.
ידע קודם נדרש- התלמידים יוכלו לענות על שאלון לאחר לימוד חוקים נוער עובד וידיעת זכויתהם כתלמידים עובדים