יחידת־הוראה
תצוגההסתרה
הקליקו על כותרת יחידת ההוראה כדי להציג או להסתיר אותה.
פרבולה
- הקליקוהעזרו בתכונות של התבנית הקדקודית כדי לענות על השאלות במבדק.
מיועד לתלמידי רמה א
במבדק זה אתם נדרשים לזהות את הפונקציה על פי סקיצה של גרף הפונקציה
התייחסו למאפייני הפונקציה: חיתוך עם הצירים, מיקום ציר הסימטריה וקדקוד הפרבולה כדי לבחור בתשובה הנכונה
מצאו את המאפיין הנוח ביותר להשוואת הגרפים
נדרש להשתמש בדפדפן explorer של מיקרוסופט!
במבדק זה אתם נדרשים לזהות את הפונקציה על פי סקיצה של גרף הפונקציה
מיועד לתלמידי רמה ב1
התייחסו למאפייני הפונקציה: חיתוך עם הצירים, מיקום ציר הסימטריה וקדקוד הפרבולה כדי לבחור בתשובה הנכונה
מצאו את המאפיין הנוח ביותר להשוואת הגרפים
נדרש להשתמש בדפדפן explorer של מיקרוסופט!
1חזקות
- הקליקומיועד לרמות א' ב'
השוואת חזקות עם בסיסים שווים ומעריך חיובי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע,
בהפרש של יום אחד לפחותבהצלחה
- מיועד לרמות א' ב'
השווואת חזקות עם בסיסים שווים ומעריך שלילי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע,
בהפרש של יום אחד לפחותבהצלחה
השוואת חזקות עם בסיסים שונים ומעריך חיובי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע,
בהפרש של יום אחד לפחותבהצלחה
השווואת חזקות עם בסיסים שונים ומעריך שלילי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע,
בהפרש של יום אחד לפחותבהצלחה
השווואת חזקות עם משתנים
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע,
בהפרש של יום אחד לפחותבהצלחה
השתמשו בחוקי החזקות כדי לפשט את המשוואות ומצאו את ערך הנעלם
בשאלות אלה יש להכניס ערך מספרי כתשובה
השתמשו בחוקי החזקות כדי לפשט את המשוואות ומצאו את ערך הנעלם
בשאלות אלה יש להכניס ערך מספרי כתשובה
2הנדסה - גאומטריה
- הקליקובאילו תנאים אפשר לקבוע כי מרובע הינו מקבילית?
4משוואה ריבועית
- הקליקופתרו את המשוואות בעזרת נוסחת השורשים
\(x_{1,2}=\frac{-b \pm \sqrt{b^2-4ac}}{2a} \)
5פונקציה קווית
- הקליקומיועד לתלמידי רמה א'
מבדק לתרגול נושא פונקציה קוית (הנושא נלמד בכיתה ח')
- המבדק פתוח לתרגול עצמי
המבדק פתוח לתרגול עצמי
חשבו את שיפוע הישר לפי הנוסחה
\( m = \frac {y_2 - y_1} {x_2 - x_1} \)
סירטונים שמסכמים את החומר שנלמד בנושא השוואה של חזקות. מתבסס על הכרת כל כללי החזקות
מיועד לתלמידי כל הרמות
6פתרון משוואות קוויות
- הקליקו7גורם משוטף וצמצום ביטוים
- הקליקו8נוסחאות כפל מקוצר
- הקליקוביחידת לימוד זו נכיר נוסחאות אלגבריות שימושיות ונתרגל טכניקה אלגברית
ריבוע סכום
\((x+y)^2 = x^2 + 2xy+y^2\)
ריבוע הפרש
\((x-y)^2 = x^2 - 2xy+y^2\)
הפרש ריבועים
\((x+y)\cdot(x-y) = x^2 - y^2\)
יש לפתור את התרגילים בעזרת פרוק לגורמים, כללי החזקות וכללי השורשים
\( \sqrt{a\cdot b} = \sqrt{a}\cdot \sqrt{b} \;\;,\;\;\; \sqrt {\frac {a}{b} } = \frac {\sqrt{a}} {\sqrt{b}} \)
אפשר להיעזר במחשבון לצורך פעולות הכפל והחילוק אך לא לחישוב ערך הביטוי כולו
9יחס, פרופורציה וקנה מידה
- הקליקוביחידה זו נלמד על:
מושג היחס בין שני גדלים.
פרופורציה - שוויון בין שני יחסים
וקנה מידה - יחס בין ציור/ שרטוט לגודל במציאות
10אחוזים
- הקליקובשאלות הבאות נתון לכם טרינום מהצורה \(ax^2+bx+c \;\;\; a\ne1\).
עליכם למצוא את החלוקה לקבוצות שתאפשר את פרוק הטרינום לגורמים
בשאלות הבאות נתון לכם טרינום מהצורה \(ax^2+bx+c \;\;\; a\ne1\).
עליכם לפרק את הטרינום ולפתור את המשוואה. זכרו: עליכם למצוא זוג מספרים m, n כך שמתקיים
\( m+ n = b ; m\cdot n = a \cdot c\)
ולאחר מכן לבצע פרוק לגורמים לפי קבוצות
11טכניקה אלגברית
- הקליקושאלה בודדת לתרגול עצמי
מבדק זה לא נכלל בציון ונועד לתרגול נוסף
פתרו את המשוואות באופן הבא:
1. פרוק לגורמים
2. מציאת תחום הצבה
3. מכנה משותף
4. פישוט עד קבלת טרינום
5. פרוק הטרינום ומציאת פתרונות אפשריים
6. בדיקת הפתרונות כנגד תחום ההצבה
12דמיון משולשים
- הקליקומשולשים נקראים משולשים דומים אם מתקיים:
- לכל זווית במשולש האחד יש זווית השווה לה במשולש האחר.
- קיים אותו יחס בין אורכי כל שלושת הזוגות של הצלעות הנמצאות מול זוויות שוות בשני המשולשים.
- יחס זה נקרא יחס הדמיון.
דמיון משולשים מסומן בסימן «math xmlns=¨http://www.w3.org/1998/Math/MathML¨»«mo»~«/mo»«/math» כמו למשל «math xmlns=¨http://www.w3.org/1998/Math/MathML¨»«mo»§#9651;«/mo»«mi»A«/mi»«mi»B«/mi»«mi»C«/mi»«mo»§#32;«/mo»«mo»~«/mo»«mo»§#9651;«/mo»«mi»D«/mi»«mi»E«/mi»«mi»F«/mi»«/math»
14אי-שיוויונות
- הקליקופתרון אי-שוויון מהצורה הזו
\( 3x^2-7x+12 > 14 - 2x \)
15סטטיסטיקה וארגון נתונים
- הקליקוכאן נלמד ונתרגל שאלות בנושא ארגון נתונים, ערך ממוצע, שכיחות ופיזור
משוואות שבהן תחום ההצבה דורש פתרון אי שוויון של פונקציה קווית
\(x-5=\sqrt{10x+7}\)
דרך הפתרון
- מצאו את תחום ההצבה
- פתרו את המשוואה
- בדקו את הפתרונות על פי תחום ההצבה והצבה במשוואה המקורית
משוואות שבהן תחום ההצבה דורש פתרון אי שוויון של פונקציה ריבועית ופונקציה קווית
\( \sqrt{11x -24-x^2} - \sqrt{31-5x} = 0\)
דרך הפתרון
- מצאו את תחום ההצבה של הביטויים תחת השורש
- פתרו את המשוואה
- בדקו את הפתרונות על פי תחום ההצבה והצבה במשוואה המקורית
16דפי תרגול חודשיים - תרגלת = הצלחת !!
- הקליקו17דפי תרגול למיצב פנימי
- הקליקויחסי שוויון ואי-שוויון בין פונקציות ריבועיות וקוויותשימו לב לאופן הזנת התשובות במבדקים
פתרון מערכת משוואות של שתי פונקציות ריבועיות
בפתרון אי השוויון עליכם לשים לב שהפתרון יהיה בתחום ההצבה
תרגילים מתקדמים באי-שוויונות ריבועיים עם שורשים
18הסתברות
- הקליקו19עומר
- הקליקו21