שאלות לחזרה ולסכום
פרק שני.
1)
התעמולה הנאצית הייתה אחת הדרכים להטמעת
האידאולוגיה הנאצית.
הצג שלוש דרכים בהן פעלה מכונת התעמולה הנאצית לשם כך.
2) הצג את דרך הטמעת האידאולוגיה הנאצית באמצעי החינוך השונים.
3)
בין השנים 1933-1935 חוקקו חוקים שונים נגד
היהודים. מטרת החוקים הייתה לדחוק את היהודים מהחברה, לבודד אותם ולפגוע בהם
כלכלית.
הצג את הפעולות והחוקים הבאים והסבר כיצד השפיעו על חיי היהודים.
א) יום החרם הכללי.
ב) חוק החזרת הפקידות המקצועית על כנה.
ג) חוק איסור השחיטה.
ד) הרחקת תלמידים יהודים ממוסדות החינוך.
ה) שריפת הספרים.
4) הסבר את השינוי שחל במעמד היהודים בגרמניה בשנת 1935 לאור חקיקת חוקי נירנברג באמצעות סעיף אחד מחוקי נירנברג.
5) הצג את תהליך האריזציה.
6) הצג את השימוש שעשו הנאצים באולימפיאדת ברלין בשנת 1936 לחיזוק האידאולוגיה הנאצית.
7) שנת 1938נחשבת כשנת מפנה והסלמה במדיניות הנאצית כלפי היהודים.
א) הצג את "סימון היהודים" כמאפיין למפנה זה.
ב) הצג את ההשפעה של המפנה על תהליך האריזציה.
הסבר כיצד גירוש זבונשיין קשור (או שלא) לליל הבדולח. הצג את תוצאות ליל הבדולח והסבר מדוע הוא חשב לנקודת מפנה במדיניות הנאצית.