יחידות הוראה
מטלה 1- עריכת יחידות הוראה/ נושאים
פתיחה של 5 יחידות הוראה/ נושאים במרחב שלכם
רשמו לכל יחידה את שמה לפי התכנים מנושאי הלימוד בתחום השעת שלכם
מפגש 2+3 - שאילת שאלות
שאלות:
"החשיבה, כפי שאמר אריסטו, מתחילה בתמיהה, בשאלה ראשונית. הידע האנושי הוא תשובה לתמיהות..."
שאלות יכולות לשרת אותנו בכמה דרכים:
- כדי לעורר לחשיבה, למשל אם נשתמש בשאלות של דילמות או שאלות אתיות.
- כדי לבדוק מה הובן מתוך מה שנלמד, כשאנחנו רוצים לוודא מה נשעה בשיעורי הבית (ידע מוקדם), או מה הובן מתוך מה שנלמד בכיתה (הערכת ביניים או הערכה מעצבת).
- כדי לעודד ללמידה, כשאנו רוצים לרתום את התלמידים לנושא הנלמד או כמו שנעשה בלמידת חקר. במקרים כאלה נבחר בשאלות פוריות ("מדוע נכחדו הדינוזאורים?") או נבקש מהתלמידים להציג שאלות פוריות משל עצמם.
שאלות כאלה יתחילו במילים: מה גרם ל…. כיצד…. כמה…. מה הקשר…. מה שווה/שונה… מה ההבדל בין לבין…. מה היתרון… מה המקור… מה יקרה אם… ממה… ממתי… מה ההשפעה של… עד מתי… מה עלול לקרות… מה מביא לידי כך ש… - כדי לעוד ליצירתיות, אם נשתמש בשאלות יצירתיות או שאלות פתוחות שידרשו מהתלמידם לחשוב בכיוונים שונים.
- כדי לעורר לחשיבה, למשל אם נשתמש בשאלות של דילמות או שאלות אתיות.
מטלת ביצוע
כדי לסיים את המפגש השני עליכם להכין, במרחב האישי שלכם, פעילות לימודית קצרה:
1. יחידה בה יש טקסט קצר (בעזרת רכיב פסקה מעוצבת) ושאלה (שתעשה בעזרת רכיב שאלת בחירה).
2. שאלון עם לפחות 3 סוגי שאלות.
תוכלו לבחור בסוג השאלה המתאים לכם: שאלה פוריה, שאלה יצירתית, שאלת ידע וכד'.
מומלץ להכין פעילות לימודית שתוכל לשמש אתכם בהמשך.
מדריך להוספת פסקה מעוצבת, שאלת בחירה ושאלון
בהצלחה!
במקרה של בעיה או שאלה, אתם מוזמנים לפנות אלינו:
טלפון: 03-6301381
מפגש 4: מטלות - למידה עצמית ושיעורי בית
מפגש 4 עוסק בפעילויות לימודיות הכוללות קריאה וכתיבה של תשובות מורכבות יותר. לרב נזדקק לפעילויות כאלה כשנרצה להקנות תוכן חדש או לתת לתלמידים שיעורי בית.
לצורך כך נשתמש ברכיב שנקרא מטלה
כך נוכל לתת לתלמידים פעילויות ולעקוב אחרי הביצוע שלהן.לפניכם מספר דוגמאות של שימוש ברכיב זה.
בצעו את הפעילויות בהמשך הדף
ובסיום הכינו את מטלת הביצוע - במרחב האישי שלכם.
.
מפגש 5: משוב על מטלה
בחלק זה נתנסה בעניין המשובים והציונים שאנו נותנים לתלמידים שהגישו מטלות.
אין להמעיט בחשיבות המשוב האישי לכל תלמיד - בעיקר כשמדובר בלמידה מתוקשבת!
כך כל אחד יודע שהמורה "רואה" אותו, יכול ללמוד מהטעויות שעשה וכמובן זוהי דרך מצוינת להערכה מעצבת.כדי למשב תלמידים על המטלות שעשו, בואו נתנסה בעצמנו:
1. היכנסו למטלה שהגשתם במפגש הקודם וצפו בהערות שקיבלתם מאיתנו.
2. היכנסו למרחב האישי שלכם, למטלה שכתבתם בעצמכם במשימה הקודמת ותנו לנו משוב.
שימו לב!
אנחנו העלנו קובץ תגובה (שלא ממש קשור למטלה שנתתם לנו).
עליכם להוסיף לנו משוב במרחב האישי שלכם שיכלול:א. בתוך קובץ: הערה, סימון V או X ומרקר
ב. ציון מספרי
ג. משוב מילולי של שורה אחת.תוכלו להיעזר במדריך למתן משוב...(לחצו על המדריך)
3. שינו את אפשרויות המשוב של המטלה שלכם כך שתוכלו להוסיף משובים מסוג של הערות להגשה, העברה לקובץ אקסל לא מקוון ומשובים....
מפגש 6: בחנים ומבדקים
במפגש זה נתנסה בהכנה של בחנים.
בחנים הם דרך מצוינת לבצע הערכה, מסכמת או מעצבת, לברר ידע מוקדם, או לאפשר לתלמידים לתרגל (ואפילו לעודד אותם לעשות זאת עוד ועוד).
חשוב להבדיל בין רכיב של שאלון, כמו שהתנסנו בו במפגשים הראשון והשני. זהו רכיב המתאים לפעילות בכיתה כפתיחה ו/או כסיכום לנושא, כבסיס לדיון בכיתה ועוד.
לעומתו, הבוחן (שבו נתנסה הפעם) הוא רכיב שמאפשר מגוון רחב הרבה יותר של סוגי שאלות וגם נכנס לציון הכללי של התלמיד במרחב הלימוד.
זיכרו כי ניתן להתשמש בבוחן כדרך לבחינת ידע קיים או כדרך לתרגל את התלמידים.
כדי לעשות זאת כתרגול, ניתן לבחור באפשרות של בוחן עם מספר בלתי מוגבל של נסיונות מענה של התלמיד.
כדי להכיר את אפשרויות הבוחן בצעו את המטלות הבאות:
1. בחרו אחד מהבחנים למטה ובצעו אותו
2. היכנסו למרחב האישי שלכם והכינו בוחן הכולל לפחות 8 שאלות מכמה סוגים.
תוכלו להיעזר
ו/או במצגת המצורפת וכמובן, ליצור קשר בדרכים הרגילות.תרגילים דומים למאגר (עמוד 1 תרגיל 1)
- יחידת־הוראה זו
מפגש סינכרוני 09/05
ב- 09/05 נקיים מפגש סינכרוני [מפגש מקוון] בשעה 20.00.
כדי לקחת חלק במפגש יש להיכנס לקישור: https://ort.unicko.com/meetings/750090489
שימו לב!
מומלץ להצטייד במיקרופון ואוזניות או להיכנס בעזרת הטלפון הנייד.
סיום ההשתלמות כדי לסיים את ההשתלמות ולעמוד בכל הדרישות עליכם לוודא שביצעתם את הדברים הבאים:
- להשתתף במפגש פנים אל פנים ובמפגש הסינכרוני
- לבצע את כל המטלות של מפגשים 2-6
- להכין את עבודת הסיום של הקורס:
עלכם לוודא שבמרחב האישי שלכם תהייה לפחות יחידת לימוד אחת מלאה.
כלומר, תוכן לימודי של הקנייה (טקסט, תמונות , וידאו), אחריה תהייה פעילות לימודת ליישום הידע ובסיום בוחן קצר לבדיקת ההבנה. - לענות על פעילות הרפלקציה
בהצלחה!
- להשתתף במפגש פנים אל פנים ובמפגש הסינכרוני
לחצו על הגשה וכיתבו את שימכם ואת שם יחידת ההוראה אותה תרצו שנבדוק כמטלת הסיכום של ההשתלמות.
מומלץ להוסיף גם קישור ישיר לאתר שלכם.
בהצלחה!