General
שלום לכולם!
עבודת הקיץ תפורסם ב 12.7.2020
חופשה נעימה מצוות המורים למתמטיקה
מרחב מתמטיקה לכיתה ז' משמש לשיתוף מידע עם התלמידים וההורים, הפצת דפי תרגול ודפי הכנה למבחנים
מרחב זה יופעל במצבי חרום בהם לא מתאפשרת הגעת תלמידים לבית הספר.
המרחב כולל פורום שאלות ותשובות שבו יכולים התלמידים להתקשר עם צוות ההוראה כדי לקבל הנחיות לפעילויות למידה.
בפורום זה אתם מוזמנים לשאול את צוות המורים שאלות הקשורות ללימוד המתמטיקה, או לבקש עזרה בכל נושא אחר. הפורום פעיל בזמן חירום כאשר לא ניתן להגיע לבית הספר.
תלמידים יקרים,
זהו אוסף של דפי תרגילים ומבדקים מקוונים לחופשת הקיץ. דפי תרגול ומטלות שלא צויינה עבורם רמה א' או ב' מיועדים לכל הרמות.
תלמידים רמה ב' אשר עושים מבחן עליה לרמה א' צריכים לעשות את מטלות רמה א'
עבודת הקיץ היא ח ו ב ה !!! מומלץ להתחיל לעבוד בחודש אוגוסט כדי שזו תהיה חזרה לקראת שנת הלימודים הבאה!
התרגילים יאפשרו לכם לחזור ולתרגל את נושאי הלימוד שבהם עסקנו במהלך השנה. מומלץ לפרוס את העבודה לאורך החופשה כולה.
בתחילת שנת הלימודים הבאה יתקיים מבחן אשר יהווה 15% מהציון של המחצית.
את דפי התרגילים יש להדפיס ולפתור בצורה מסודרת ולהגיש בתחילת השנה.
בונוס! של עד 5 נקודות ינתן במבחן הראשון לתלמידים אשר יפתרו את כל המבדקים ויגישו את עבודת הקיץ !!
במבדקים המקוונים יש להשיג ציון גבוה מ 80% בכדי להתקדם למבדק הבא.
בהצלחה וחופשה נעימה!
וחופשה נעימה.
צוות מורי המתמטיקה
דף תרגילים עם תשובות לתרגול עצמי.
יחידת לימוד זו מכילה דפי תרגול בנושאים שנלמדו בבית הספר היסודי:
דף תרגילים לתרגול עצמי . מצורף דף פתרונות לבדיקה עצמית.
ביחידת לימוד זו נחזור ונתרגל את ארבעת פעולות החשבון בשברים פשוטים ובשברים עשרוניים. זוהי חזרה על חומר הלימוד בבית הספר היסודי.
כל דף מכיל דוגמאות והנחיה ומאפשר תרגול עצמי של התלמיד או תרגול יחד עם מבוגר מנחה.
הדף כולל הסבר דוגמאות של הרחבה וצמצום של שבר.
את תרגילי החיבור והחיסור יש לבצע על ידי הרחבת השבר למכנה משותף מינימלי, צמצום השבר של התוצאה והפיכה לשבר מעורב במידת הצורך.
הדוגמאות המצורפות בדף מאפשרות לתלמיד לחזור על נושא הלימוד באופן עצמאי או בעזרת מבוגר מנחה
בבוחן זה ניתן משוב לכל שאלה בה טעיתם. עקבו אחר הפתרון המוצג במשוב
דף זה כולל תרגילים בהמרת שבר מעורב לשבר מדומה, מציאת המספר ההופכי, כפל וחילוק שברים.
הדוגמאות המצורפות בדף מאפשרות לתלמיד לחזור על נושא הלימוד באופן עצמאי או בעזרת מבוגר מנחה
תרגילים במציאת האחוז והשלם ושאלות מילוליות בסיסיות
כולל דוגמאות והנחיה
פרק 1 בספר משבצת
מציאת החוקיות בלוח השנה
ביחידה זו נלמד להציב ערך משתנה לקבלת ערכו של הביטוי האלגברי, להשוות בין ביטויים וסדר פעולות חשבון
פרקים 2-3 בספר משבצת
מבדק זה עוסק בפעולת החילוק ובסימונה בעזרת סימן החילוק : או בעזרת קו השבר. מתאים לכל הרמות
כפל בהופכי שקול לפעולת החילוק. העזרו בכללי החילוף כדי לקבוע אם הטענות נכונות. מתאים לכל הרמות.
יחידת לימוד זו עוסקת בביטויים אלגבריים ובטכניקה לפישוט ביטויים (להפוך את הביטוי לביטוי שקול אך פשוט יותר)על פי חוקי הפילוג, הקיבוץ והחילוף. דפי התרגול השונים מתרגלים כל אחד מהנושאים ואת כל הנושאים יחד.
ללימוד הנושא ולתרגול פתרו את התרגילים בכל אחד מהדפים לפי הסדר שבו מוצגים דפי התרגול.
הבחנה בין מספר ומשתנה, מה ניתן לקבץ בפעולת החיבור ומה לא ניתן לקבץ. לדוגמא
3(2x+4) 3(2+4) 3(2x+4x)
זהו דף עבודה בסיסי שהתלמיד צריך להשלים בהצלחה לפני שיוכל להתקדם למשימות הבאות
תרגילים בנושא חוק הקיבוץ בכפל ובחיבור ללא סוגרים ועם סוגרים
\( 2 \cdot x \cdot 3=6x \)כולל תרגילים בנושא חוק הפילוג עם פעולת חיבור וחיסור
4(2x+3)=8x+12
תרגילים המשלבים את כל החוקים: חוק הפילוג, חוק הקיבוץ, פעולת החילוק ועבודה בשברים פשוטים ועשרוניים
פישוט ביטויים ע"י כינוס איברים מסוגים זהים. לדוגמה
\(3+7x-5-10x+x+1=-2x-1\)זהו מבדק לתרגול עצמי עם תשובה לכל שאלה
פישוט ביטויים בעזרת חוק הפילוג. לדוגמה
\(\frac{1}{2}(4x-12)=2x-6\)זהו מבדק לתרגול עצמי עם תשובה לכל שאלה
פישוט ביטויים בעזרת חוק הפילוג וכינוס איברים
זהו מבדק לתרגול עצמי עם תשובה לכל שאלה
ביחידת לימוד זו נעסוק במספרים מכוונים (חיוביים ושליליים).
נושאי הלימוד:
התרגול כולל פעולות בשלמים ושברים
מבדק לתרגול עצמי. מומלץ לחזור על המבדק מספר פעמים, כדי להגיע לרמת ידע ומיומנות גבוהה.
מבדק לתרגול עצמי. מומלץ לחזור על המבדק מספר פעמים, כדי להגיע לרמת ידע ומיומנות גבוהה.
תרגילי חישוב למתקדמים כוללים ערך מוחלט ותרגילי שרשרת. השתמשו בדף לצורך החישוב ופתרו בשלבים.
במבדק זה עליכם לבדוק אם התוצאה של פעולת הכפל היא חיובית או שלילית.
לדוגמה:
\((-2)\cdot(-17) > 0\)
\((-5)\cdot 12 < 0\)
במבדק זה ניתנים לכם שלושה נסיונות מענה לכל שאלה. קראו בעיון את התשובה והרמזים
במבדק זה עליכם לבדוק אם התוצאה של פעולת החילוק היא חיובית או שלילית.
לדוגמה:
\(\frac{(-2)} {(-17)} > 0\)
\(\frac{(-5)}{12} < 0\)
במבדק זה ניתנים לכם שלושה נסיונות מענה לכל שאלה. קראו בעיון את התשובה והרמזים
זהו מבדק לתרגול עצמי. מומלץ לחזור על המבדק מספר פעמים, כדי להגיע לרמת ידע גבוהה.
בכל פעם תוצגנה שאלות אחרות.
משימת הערכה עם הנחיה לתלמיד ולמבוגר מלווה
בחנו את ידיעותכם בסימון ישרים מאונכים ומקבילים
\( a \parallel b \) , \(a \perp b \)
בחנו את ידיעותכם בסימון ישרים מאונכים ומקבילים ובמשפטים
משפט:
סימון זוויות בעזרת סימנים מתמטיים ובשרטוט
הגדרות וסימונים מוסכמים של זוויות
שאלות לתרגול עצמי
ענו על השאלות על פי הנתונים והסימונים בשרטוט ולא לפי מראה עיניים.
העזרו בדף טיוטה לחישוב הזוויות
בכל אחת מהשאלות במבדק עליכם לזהות את חוצה הזווית
מיועד למחשב ולא לנייד
עליכם לזהות את סוג הזוויות בכל תרשים: מתאימות, מתחלפות, צמודות או קודקודיות
במקרה שזוג הזוויות אינו מתאים להגדרה של אף אחד מהסוגים האלה, בחרו "אף תשובה אינה נכונה"
במבדק זה אתם מקבלים משוב על כל שאלה ויכולים לתקן את התשובה במקרה שטעיתם!
יש ללחוץ על כפתור "הגשת שאלה" לפני שעוברים לשאלה הבאה! בהצלחה
יחידת לימוד זו כוללת את הנושאים הבאים:
סיווג משולשים לפי זוויות וצלעות
במבדק זה עליכם לחשב את שטח המצולע ע"י חלוקת הצורה למלבנים או משולשים ומציאת השטח של כל חלק בנפרד
מבוא לפתרון משוואות
פישוט המשוואה ע"י ביצוע פעולה זהה על שני האגפים
«math xmlns=¨http://www.w3.org/1998/Math/MathML¨»«mn»2«/mn»«mi»x«/mi»«mo»§#32;«/mo»«mo»+«/mo»«mn»3«/mn»«mo»§#32;«/mo»«mo»=«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mn»13«/mn»«mo»§#32;«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo»/«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»-«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»3«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mn mathcolor=¨#191919¨»2«/mn»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»+«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»3«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»-«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»3«/mn»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»§#32;«/mo»«mo»=«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mn»13«/mn»«mo»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»-«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»3«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mn mathcolor=¨#191919¨»2«/mn»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»=«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»10«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»/«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»:«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»2«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mn mathcolor=¨#191919¨»2«/mn»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»:«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»2«/mn»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»=«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»10«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»:«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»2«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»=«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»5«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«/math»
חשבו איזו פעולה נדרש לבצע כדי למצוא את התשובה הנכונה
דף תרגול כולל תשובות לבדיקה עצמית
מצאו את הפעולה הראשונה שאותה יש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם
תרגילים בסיסיים בפתרון משוואה: מציאת הפעולה הראשונה בפתרון המשוואה
דף תרגול עם תשובות לבדיקה עצמית
מצאו את הפעולה הראשונה שאותה יש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם
פתרו על דף, רשמו את הפעולה שיש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם.
לדוגמה:
3x=7 / :3
כולל מספרים מכוונים
פתרו על דף, רשמו את הפעולה שיש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם.
לדוגמה:
3x=7 / :3
פתרון משוואה מהצורה
\( 3x+5=17\)
ניתן לבצע את המבדק שוב ושוב כתרגול. בכל פעם תוצגנה שאלות אחרות. כולל מספרים מכוונים
תרגילים בסיסיים בפתרון משוואה: מציאת הפעולה הראשונה בפתרון המשוואה
משוואות אלה אפשר לפתור בשתי דרכים: פתיחת סוגריים בעזרת חוק הפילוג או חילוק או כפל של שני האגפים.
חישבו באיזו דרך נוח יותר לפתור את המשוואה
בפתרון משוואות אלה נדרש להשתמש בחוק הפילוג והקיבוץ
משוואות עם שבר פשוט ומעורב
משוואות עם שבר פשוט ומעורב, ושני שברים הדורשים מציאת מכנה משותף
פתרו את המשוואות ע"י ביצוע פעולה בשני האגפים. העזרו במחשבון לצורך החישוב
המבדקים ביחידת לימוד זו מסודרים לפי דרגת קושי. לפני שעוברים למבדק הבא יש להצליח במבדקים הקודמים לו.
במקרה של הצלחה חלקית חזרו על המבדק וודאו שאתם מבינים את השאלות ואת דרך הפתרון הנכונה.
דף תרגול שאלות מילוליות מסוגים שונים וברמות קושי שונות, כולל הנחייה בדרך הפתרון
תרגול המושגים גדול ב, גדול פי, קטן ב, קטן פי
זהו מבדק בסיסי לתרגול יצירת ביטויים אלגבריים לפני שמתחילים במבדקים של שאלות מילוליות
זכרו! בזוג סדור X משמאל ו- Y מימין: (X, Y)
ניתן לחזור ולבצע בוחן זה מספר פעמים כדי לתרגל ולשפר את הציון
במבדק זה עליכם לקבוע אם טענה נכונה. העזרו בשרטוט במידת הצורך
קריאת זמן דרך ומהירות מתוך גרף זמן - מרחק