יחידת מבוא
ברוכים הבאים למערכת המודל
המערכת שתעזור לכם לתרגל ולשפר את ידיעותיכם.
זהו מבדק קצר שנועד לוודא כי הצלחתם להיכנס ואתם יודעים כיצד לעשות מבדק
בהצלחה!
מרחב מתמטיקה לכיתה ז' משמש לשיתוף מידע עם התלמידים וההורים, הפצת דפי תרגול ודפי הכנה למבחנים
לכניסה הקש על שם הקורס למעלה "מתמטיקה שכבה ז'" ולא על שם המורה!
ברוכים הבאים למערכת המודל
המערכת שתעזור לכם לתרגל ולשפר את ידיעותיכם.
זהו מבדק קצר שנועד לוודא כי הצלחתם להיכנס ואתם יודעים כיצד לעשות מבדק
בהצלחה!
מרחב זה יופעל במצבי חרום בהם לא מתאפשרת הגעת תלמידים לבית הספר.
המרחב כולל פורום שאלות ותשובות שבו יכולים התלמידים להתקשר עם צוות ההוראה כדי לקבל הנחיות לפעילויות למידה.
בפורום זה אתם מוזמנים לשאול את צוות המורים שאלות הקשורות ללימוד המתמטיקה, או לבקש עזרה בכל נושא אחר. הפורום פעיל בזמן חירום כאשר לא ניתן להגיע לבית הספר.
מבדק זה משמש לצורך תרגול למידה לשעת חירום
המבדק עוסק בתחומים שונים. ענו על השאלות כמיטב יכולתיכם
המבדק פתוח ביום א' 18.2.18 בשעות 14:00 - 22:00
זהו בוחן בית מקוון
בוחן זה יפתח לזמן מוגבל בתאריך 16.4.18 בין השעות 16:00 - 21:00
ניתן לענות על המבדק פעם אחת בלבד, ויש להשלים את המבדק תוך 60 דקות
יחידת לימוד זו מכילה דפי תרגול בנושאים שנלמדו בבית הספר היסודי:
דף תרגילים לתרגול עצמי . מצורף דף פתרונות לבדיקה עצמית.
ביחידת לימוד זו נחזור ונתרגל את ארבעת פעולות החשבון בשברים פשוטים ובשברים עשרוניים. זוהי חזרה על חומר הלימוד בבית הספר היסודי.
כל דף מכיל דוגמאות והנחיה ומאפשר תרגול עצמי של התלמיד או תרגול יחד עם מבוגר מנחה.
הדף כולל הסבר דוגמאות של הרחבה וצמצום של שבר.
את תרגילי החיבור והחיסור יש לבצע על ידי הרחבת השבר למכנה משותף מינימלי, צמצום השבר של התוצאה והפיכה לשבר מעורב במידת הצורך.
הדוגמאות המצורפות בדף מאפשרות לתלמיד לחזור על נושא הלימוד באופן עצמאי או בעזרת מבוגר מנחה
בבוחן זה ניתן משוב לכל שאלה בה טעיתם. עקבו אחר הפתרון המוצג במשוב
דף זה כולל תרגילים בהמרת שבר מעורב לשבר מדומה, מציאת המספר ההופכי, כפל וחילוק שברים.
הדוגמאות המצורפות בדף מאפשרות לתלמיד לחזור על נושא הלימוד באופן עצמאי או בעזרת מבוגר מנחה
תרגילים במציאת האחוז והשלם ושאלות מילוליות בסיסיות
כולל דוגמאות והנחיה
פרק 1 בספר משבצת
מציאת החוקיות בלוח השנה
ביחידה זו נלמד להציב ערך משתנה לקבלת ערכו של הביטוי האלגברי, להשוות בין ביטויים וסדר פעולות חשבון
פרקים 2-3 בספר משבצת
מבדק זה עוסק בפעולת החילוק ובסימונה בעזרת סימן החילוק : או בעזרת קו השבר
כפל בהופכי שקול לפעולת החילוק. העזרו בכללי החילוף כדי לקבוע אם הטענות נכונות
יחידת לימוד זו עוסקת בביטויים אלגבריים ובטכניקה לפישוט ביטויים (להפוך את הביטוי לביטוי שקול אך פשוט יותר)על פי חוקי הפילוג, הקיבוץ והחילוף.
דפי התרגול השונים מתרגלים כל אחד מהנושאים ואת כל הנושאים יחד.
ללימוד הנושא ולתרגול במהלך חופשת החנוכה פתרו את התרגילים בכל אחד מהדפים לפי הסדר שבו מוצגים דפי התרגול.
הבחנה בין מספר ומשתנה, מה ניתן לקבץ בפעולת החיבור ומה לא ניתן לקבץ.
לדוגמא
3(2x+4) 3(2+4) 3(2x+4x)
זהו דף עבודה בסיסי שהתלמיד צריך להשלים בהצלחה לפני שיוכל להתקדם למשימות הבאות
ביחידת לימוד זו נעסוק במספרים מכוונים (חיוביים ושליליים).
נושאי הלימוד:
התרגול כולל פעולות בשלמים ושברים
סימון מספרים על ציר המספרים, שליליים וחיוביים, שלמים ושברים
מציאת הערך המוחלט והמספר הנגדי של מספרים חיוביים ושליליים.
ידע זה ישמש אותנו בהמשך בפעולת החיבור והחיסור
זהו דף התרגילים הראשון המכיל תרגילי חיבור של מספרים חיוביים ושליליים בעלי סימן זהה
למדנו כיצד לחבר מספרים בעלי סימנים זהים. כמו כן למדנו מהו הערך המוחלט של מספר.
בחיבור מספרים בעלי סימנים שונים אנו משתמשים בערך המוחלט כדי להחליט מה יהיה הסימן של התוצאה
מבדק לתרגול עצמי. מומלץ לחזור על המבדק מספר פעמים, כדי להגיע לרמת ידע ומיומנות גבוהה.
מבדק לתרגול עצמי. מומלץ לחזור על המבדק מספר פעמים, כדי להגיע לרמת ידע ומיומנות גבוהה.
תרגילי חישוב למתקדמים כוללים ערך מוחלט ותרגילי שרשרת. השתמשו בדף לצורך החישוב ופתרו בשלבים.
במשחק זה מנצח השחקן שמצליח להציב 3 עיגולים בשורה אופקית, אנכית או באלכסון. לאחר שתזרקו את הקוביות תקבלו שני מספרים מכוונים אותם תוכלו לחבר או לחסר בסדר הרצוי לכם כדי לקבל את המספר במשבצת שאתם רוצים לכסות. ניתן לשחק נגד המחשב או שני תלמידים. בהצלחה!
במבדק זה עליכם לבדוק אם התוצאה של פעולת הכפל היא חיובית או שלילית.
לדוגמה:
\((-2)\cdot(-17) > 0\)
\((-5)\cdot 12 < 0\)
במבדק זה אתם ניתנים לכם שלושה נסיונות מענה לכל שאלה. קראו בעיון את התשובה והרמזים
במבדק זה עליכם לבדוק אם התוצאה של פעולת החילוק היא חיובית או שלילית.
לדוגמה:
\(\frac{(-2)} {(-17)} > 0\)
\(\frac{(-5)}{12} < 0\)
במבדק זה אתם ניתנים לכם שלושה נסיונות מענה לכל שאלה. קראו בעיון את התשובה והרמזים
זהו מבדק לתרגול עצמי. מומלץ לחזור על המבדק מספר פעמים, כדי להגיע לרמת ידע גבוהה.
בכל פעם תוצגנה שאלות אחרות.
משימת הערכה עם הנחיה לתלמיד ולמבוגר מלווה
בחנו את ידיעותכם בסימון ישרים מאונכים ומקבילים
\( a \parallel b \) , \(a \perp b \)
סימון זוויות בעזרת סימנים מתמטיים ובשרטוט
ענו על השאלות על פי הנתונים והסימונים בשרטוט ולא לפי מראה עיניים.
העזרו בדף טיוטה לחישוב הזוויות
סיווג משולשים לפי זוויות וצלעות
במבדק זה עליכם לחשב את שטח המצולע ע"י חלוקת הצורה למלבנים או משולשים ומציאת השטח של כל חלק בנפרד
מבוא לפתרון משוואות
פישוט המשוואה ע"י ביצוע פעולה זהה על שני האגפים
«math xmlns=¨http://www.w3.org/1998/Math/MathML¨»«mn»2«/mn»«mi»x«/mi»«mo»§#32;«/mo»«mo»+«/mo»«mn»3«/mn»«mo»§#32;«/mo»«mo»=«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mn»13«/mn»«mo»§#32;«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo»/«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»-«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»3«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mn mathcolor=¨#191919¨»2«/mn»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»+«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»3«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»-«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»3«/mn»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»§#32;«/mo»«mo»=«/mo»«mo»§#32;«/mo»«mn»13«/mn»«mo»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»-«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»3«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mn mathcolor=¨#191919¨»2«/mn»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»=«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»10«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»/«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»:«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»2«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mn mathcolor=¨#191919¨»2«/mn»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»:«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»2«/mn»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»=«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»10«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#FF0000¨»:«/mo»«mn mathcolor=¨#FF0000¨»2«/mn»«mspace linebreak=¨newline¨/»«mi mathcolor=¨#191919¨»x«/mi»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»=«/mo»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«mn mathcolor=¨#191919¨»5«/mn»«mo mathcolor=¨#191919¨»§#32;«/mo»«/math»
מצאו את הפעולה הראשונה שאותה יש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם
מצאו את הפעולה הראשונה שאותה יש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם
פתרו על דף, רשמו את הפעולה שיש לבצע על שני אגפי המשוואה כדי למצוא את ערכו של הנעלם.
לדוגמה:
3x=7 / :3
תרגילים בסיסיים בפתרון משוואה
פתרו את המשוואה על דף בדרך שנלמדה בכיתה ורשמו את התוצאה הסופית במחשב
פתרון משוואה מהצורה
\( 3x+5=17\)
ניתן לבצע את המבדק שוב ושוב כתרגול. בכל פעם תוצגנה שאלות אחרות.
כולל מספרים מכוונים
משוואות אלה אפשר לפתור בשתי דרכים: פתיחת סוגריים בעזרת חוק הפילוג או חילוק או כפל של שני האגפים.
חישבו באיזו דרך נוח יותר לפתור את המשוואה
בפתרון משוואות אלה נדרש להשתמש בחוק הפילוג והקיבוץ
משוואות עם שבר פשוט ומעורב
משוואות עם שבר פשוט ומעורב, ושני שברים הדורשים מציאת מכנה משותף
המבדקים ביחידת לימוד זו מסודרים לפי דרגת קושי. לפני שעוברים למבדק הבא יש להצליח במבדקים הקודמים לו.
במקרה של הצלחה חלקית חזרו על המבדק וודאו שאתם מבינים את השאלות ואת דרך הפתרון הנכונה.
תרגול המושגים גדול ב, גדול פי, קטן ב, קטן פי
בשאלות אלה יש לבחור נעלם, לרשום את המשוואה על פי התאור שבשאלה ולפתור את משוואה.
את התוצאה יש להקליד כתשובה במודל.
בבעיות אלה נדרש לבחור את המשתנה המתאים, לרשום משוואה המתארת את הבעיה ולפתור אותה
במבדק זה עליכם לקבוע אם טענה נכונה. העזרו בשרטוט במידת הצורך