לוח מודעות
בלוח המודעות מתפרסמות הודעות וניתן לשלוח שאלות לפורום
- זהו דף הנוסחאות שמותר במבחנים
בלוח המודעות מתפרסמות הודעות וניתן לשלוח שאלות לפורום
יחידת לימוד זו כוללת נושאים שנלמדו בשנים קודמות ונועדה לתרגול ולימוד עצמי.
המבדקים שביחידה זו אינם נכללים באוסף מטלות החובה לכיתה ט'.
ניתן לדון עם המורה כיצד להשלים את פערי הידע. בהצלחה!
מבדק לתרגול נושא פונקציה קוית (הנושא נלמד בכיתה ח')
חשבו את שיפוע הישר לפי הנוסחה
\( m = \frac {y_2 - y_1} {x_2 - x_1} \)
מיועד לתלמידי כל הרמות
רשימת
משפטים בגיאומטריה שניתן לצטט בבחינת הבגרות ללא הוכחה
משפטים ודפי תרגול בנושא משולשים
ביחידה זו נחזור על הגדרת מושג החזקה עבור מעריך טבעי והרחבה למעריך שלם
מיועד לרמות א' ב'
השוואת חזקות עם בסיסים שווים ומעריך חיובי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע, בהפרש של יום אחד לפחות
בהצלחה
השווואת חזקות עם בסיסים שווים ומעריך שלילי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע, בהפרש של יום אחד לפחות
בהצלחה
השוואת חזקות עם בסיסים שונים ומעריך חיובי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע, בהפרש של יום אחד לפחות
בהצלחה
השווואת חזקות עם בסיסים שונים ומעריך שלילי
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע, בהפרש של יום אחד לפחות
בהצלחה
השווואת חזקות עם משתנים
פתרו את התרגילים על דפי עזר על פי כללי החזקות ולאחר מכן בחרו את התשובה הנכונה.
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות. ניתן לענות על הבוחן מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע, בהפרש של יום אחד לפחות
בהצלחה
בוחן בית בנושא חזקות
במטלה זו עליכם להשוות בין שתי חזקות מבלי לחשב את הערך הסופי של כל ביטוי
בסוף ביצוע המטלה ניתן משוב על השאלות והתשובות.
ניתן לענות על המבדק מספר פעמים לשיפור התוצאה ובדיקה עצמית של הידע, בהפרש של יום אחד לפחות
בהצלחה!
השתמשו בחוקי החזקות כדי לפשט את המשוואות ומצאו את ערך הנעלם
בשאלות אלה יש להכניס ערך מספרי כתשובה
סירטונים שמסכמים את החומר שנלמד בנושא השוואה של חזקות. מתבסס על הכרת כל כללי החזקות
ביחידת לימוד זו נכיר נוסחאות אלגבריות שימושיות ונתרגל טכניקה אלגברית
ריבוע סכום
\((x+y)^2 = x^2 + 2xy+y^2\)
ריבוע הפרש
\((x-y)^2 = x^2 - 2xy+y^2\)
הפרש ריבועים
\((x+y)\cdot(x-y) = x^2 - y^2\)
יש לפתור את התרגילים בעזרת פרוק לגורמים, כללי החזקות וכללי השורשים
\( \sqrt{a\cdot b} = \sqrt{a}\cdot \sqrt{b} \;\;,\;\;\; \sqrt {\frac {a}{b} } = \frac {\sqrt{a}} {\sqrt{b}} \)
אפשר להיעזר במחשבון לצורך פעולות הכפל והחילוק אך לא לחישוב ערך הביטוי כולו
דלתון, מקבילית, מקביליות מיוחדות וטרפז
פירוק ע"י הוצאת גורם משותף מספר/משתנה.
פירוק ע"פ נוסחאות הכפל המקוצר
פירוק של תלת איבר ריבועי (טרינום)
בשאלות הבאות נתון לכם טרינום מהצורה \(ax^2+bx+c \;\;\; a\ne1\).
עליכם למצוא את החלוקה לקבוצות שתאפשר את פרוק הטרינום לגורמים
בשאלות הבאות נתון לכם טרינום מהצורה \(x^2+bx+c \).
עליכם לפרק את הטרינום ולפתור את המשוואה.
בשאלות הבאות נתון לכם טרינום מהצורה \(ax^2+bx+c \;\;\; a\ne1\).
עליכם לפרק את הטרינום ולפתור את המשוואה. זכרו: עליכם למצוא זוג מספרים m, n כך שמתקיים
\( m+ n = b ; m\cdot n = a \cdot c\)
ולאחר מכן לבצע פרוק לגורמים לפי קבוצותפישוט שברים אלגבריים וקביעת תחום הצבה
שאלה בודדת לתרגול עצמי
מבדק זה לא נכלל בציון ונועד לתרגול נוסף
פתרו את המשוואות באופן הבא:
1. פרוק לגורמים
2. מציאת תחום הצבה
3. מכנה משותף
4. פישוט עד קבלת טרינום
5. פרוק הטרינום ומציאת פתרונות אפשריים
6. בדיקת הפתרונות כנגד תחום ההצבה
יחידת־הוראה זו מוסתרת
ביחידת לימוד זו נעסוק בפונקציה הריבועית ובייצוג הגרפי שלה - הפרבולה
הזיזו את הנקודות A, B, C וראו איך משתנה הפונקציה המתארת את הפרבולה, קודקוד הפרבולה וציר הסימטריה של הפרבולה.
האם לכל 3 נקודות מתקבלת פרבולה?
מיועד לתלמידי רמה א
במבדק זה אתם נדרשים לזהות את הפונקציה על פי סקיצה של גרף הפונקציה
התייחסו למאפייני הפונקציה: חיתוך עם הצירים, מיקום ציר הסימטריה וקדקוד הפרבולה כדי לבחור בתשובה הנכונה
מצאו את המאפיין הנוח ביותר להשוואת הגרפים
נדרש להשתמש בדפדפן explorer של מיקרוסופט!
במבדק זה אתם נדרשים לזהות את הפונקציה על פי סקיצה של גרף הפונקציה
מיועד לתלמידי רמה ב1
התייחסו למאפייני הפונקציה: חיתוך עם הצירים, מיקום ציר הסימטריה וקדקוד הפרבולה כדי לבחור בתשובה הנכונה
מצאו את המאפיין הנוח ביותר להשוואת הגרפים
נדרש להשתמש בדפדפן explorer של מיקרוסופט!
העזרו בתכונות של התבנית הקדקודית כדי לענות על השאלות במבדק.
יחידת־הוראה זו מוסתרת
יחידת־הוראה זו מוסתרת
יחידת־הוראה זו מוסתרת
מידע על כלים ותוכנות שעוזרים לנו בלימוד המתמטיקה
זהו סרטון מבוא לשימוש במחשבון המדעי. הסרטון מסביר כיצד ניתן לתקן קלט שגוי ולהשתמש בחישובים קודמים כדי לחסוך זמן, וכיצד לבצע פעולות בשבר פשוט ושבר מעורב.
השימוש בתאי הזכרון של המחשבון מקצר את תהליך החישוב ויכול למנוע טעויות.
הסרטון מדגים כיצד לחשב ערך של פונקציה ריבועית. דוגמה לטעות אפשרית היא חישוב הביטוי עבור ערך שלילי או שבר, שדורש שימוש בסוגריים. כאשר משתמשים בתאי הזכרון של המחשבון טעויות מסוג זה לא קורות.
סרטון הנחיה לשימוש במחשבון Casio fx-82ES
החל מ 1:00:15 יש הסבר כיצד להגדיר פונקציה ולקבל טבלת ערכים
בפורום זה אתם מוזמנים לשאול את צוות המורים שאלות הקשורות ללימוד המתמטיקה, או לבקש עזרה בכל נושא אחר. הפורום פעיל בזמן חירום כאשר לא ניתן להגיע לבית הספר.
מבדק זה משמש לצורך תרגול למידה לשעת חירום
המבדק עוסק בתחומים שונים. ענו על השאלות כמיטב יכולתיכם
יחידת־הוראה זו מוסתרת
תלמידים יקרים,
במבדקים המקוונים יש להשיג ציון גבוה מ 80% בכדי להתקדם למבדק הבא.
התרגילים
יאפשרו לכם לחזור ולתרגל את נושאי הלימוד בהם עסקנו במהלך השנה.
בהצלחה