בראשית, כ"ח- שאלת בגרות ומשימת יצירה
1. קראו מלכים, ג', ד- ה: ד וַיֵּלֶךְ הַמֶּלֶךְ גִּבְעֹנָה לִזְבֹּחַ שָׁם, כִּי-הִיא הַבָּמָה הַגְּדוֹלָה; אֶלֶף עֹלוֹת יַעֲלֶה שְׁלֹמֹה, עַל הַמִּזְבֵּחַ הַהוּא. ה בְּגִבְעוֹן, נִרְאָה יְהוָה אֶל-שְׁלֹמֹה--בַּחֲלוֹם הַלָּיְלָה;
ציינו נקודת דימיון בין המתואר במקור זה ובין בראשית, כ"ח, יא- יב, והבדל אחד.
2. רש"י על פסוק יב:
"עולים ויורדים" - עולים תחילה ואחר כך יורדים. מלאכים שליווהו בארץ אין יוצאים חוצה לארץ ועלו לרקיע, וירדו מלאכי חוצה לארץ ללוותו.
מהו הקושי בפסוק יב, וכיצד רש"י פותר אותו?
3. א. מהם הדברים שיעקב מבקש מאלוהים בנדר, ומה הוא מתחייב לתת בתמורה?
ב. האם לדעתך יעקב צריך לבקש דברים אלו? נמק/י. העזר/י בפסוקים יג- טו.
4. דימוי הסולם מבטא רעיון של עלייה ושל ירידה. בחרו אחת מהמשימות הבאות:
א. עליכם ליצור בעקבות הדימוי- לצייר, לצלם, לכתוב או לחבר מוסיקה. הוסיפו כאן כקובץ את התוצר.
ב. עליכם למצוא יצירה שהשתמשה בדימוי זה ומשוחחת עם הפרק. (שיר, פסל, טקסט). צרפו תמונה של היצירה כקובץ וכתבו עליה- מי היוצר? מה ביקש להעביר? כיצד היצירה משוחחת עם הפרק?