בראשית כ"ח, א- ט- יעקב יוצא למסע
א וַיִּקְרָא יִצְחָק אֶל-יַעֲקֹב, וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ; וַיְצַוֵּהוּ וַיֹּאמֶר לוֹ, לֹא-תִקַּח אִשָּׁה מִבְּנוֹת כְּנָעַן. ב קוּם לֵךְ פַּדֶּנָה אֲרָם, בֵּיתָה בְתוּאֵל אֲבִי אִמֶּךָ; וְקַח-לְךָ מִשָּׁם אִשָּׁה, מִבְּנוֹת לָבָן אֲחִי אִמֶּךָ. ג וְאֵל שַׁדַּי יְבָרֵךְ אֹתְךָ, וְיַפְרְךָ וְיַרְבֶּךָ; וְהָיִיתָ, לִקְהַל עַמִּים. ד וְיִתֶּן-לְךָ אֶת-בִּרְכַּת אַבְרָהָם, לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אִתָּךְ--לְרִשְׁתְּךָ אֶת-אֶרֶץ מְגֻרֶיךָ, אֲשֶׁר-נָתַן אֱלֹהִים לְאַבְרָהָם. ה וַיִּשְׁלַח יִצְחָק אֶת-יַעֲקֹב, וַיֵּלֶךְ פַּדֶּנָה אֲרָם--אֶל-לָבָן בֶּן-בְּתוּאֵל, הָאֲרַמִּי, אֲחִי רִבְקָה, אֵם יַעֲקֹב וְעֵשָׂו.
בסוף הפרק הקודם, רבקה סיפרה "סיפור כיסוי" ליצחק, לפיו יעקב חייב ללכת למצוא אישה ממולדתה, כי היא לא סובלת כנעניות. יצחק "קונה" את גרסת הכיסוי, ושולח את יעקב לחרן, שבפדן ארם, ומצווהו לקחת אישה מהמשפחה. (למי ששכח/ה: רבקה משלחת את יעקב מתוך חש לשלומו, היא חוששת שעשו יהרוג אותו. אבל זכרתן/ם את זה, נכון?)
הציווי של יצחק ליעקב מזכיר את המשימה שהוטלה על העבד, אלא שניראה שיצחק מכיר את הגרסה שהעבד סיפר ולא את גרסת המקור. הוא דורש אשה ממשפחת אברהם.
יצחק מברך את יעקב ב"ברכת אברהם", כלומר: לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אִתָּךְ--לְרִשְׁתְּךָ אֶת-אֶרֶץ מְגֻרֶיךָ.
הבטחת הזרע והבטחת הארץ ניתנות ליעקב, והפעם- ביושר!
יַּרְא עֵשָׂו, כִּי-בֵרַךְ יִצְחָק אֶת-יַעֲקֹב, וְשִׁלַּח אֹתוֹ פַּדֶּנָה אֲרָם, לָקַחַת-לוֹ מִשָּׁם אִשָּׁה: בְּבָרְכוֹ אֹתוֹ--וַיְצַו עָלָיו לֵאמֹר, לֹא-תִקַּח אִשָּׁה מִבְּנוֹת כְּנָעַן. ז וַיִּשְׁמַע יַעֲקֹב, אֶל-אָבִיו וְאֶל-אִמּוֹ; וַיֵּלֶךְ, פַּדֶּנָה אֲרָם. ח וַיַּרְא עֵשָׂו, כִּי רָעוֹת בְּנוֹת כְּנָעַן, בְּעֵינֵי, יִצְחָק אָבִיו. ט וַיֵּלֶךְ עֵשָׂו, אֶל-יִשְׁמָעֵאל; וַיִּקַּח אֶת-מָחֲלַת בַּת-יִשְׁמָעֵאל בֶּן-אַבְרָהָם אֲחוֹת נְבָיוֹת, עַל-נָשָׁיו--לוֹ לְאִשָּׁה.
עשו מפגין תמימות מרשימה. הוא מניח כי יעקב נשלח לפדן ארם מהסיבה שהמציאה רבקה, הוא לא חושד שרבקה מילטה את יעקב מפניו!
הוא מבין שהנשים הכנעניות רעות בעיני אביו (ויש לו אוסף של כאלה.. כך נראה), אז הוא הולך ומשיג לו אישה ממשפחת אביו, כדי לרצות אותו.
הבעיה- הצד שלא נכון של המשפחה! עשו לוקח את בת ישמעאל לאישה, וכנראה שברגע זה חרץ את גורלו כלא- יוצלח של המשפחה.